Новий закон про вищу освіту в Україні
(№ 1187-2) передбачає багато нововведень у освітньому процесі Україні. Сам
закон прописаний дуже чітко і передбачає реформування освітньої системи до
європейських стандартів. Багато акцентів у законі зроблено на розширення
автономії університетів.
Автономія стосується визначення форми навчання, розробки та введення освітніх програм, присудження ступенів вищої освіти, надання додаткових навчальних послуг тощо.
Розширення автономії університетів – це позитивне явище в освіті, адже на європейському ринку університетів є конкуренція за абітурієнта і студента. Стоїть питання, а як, власне, дана автономія проявиться в українській системі освіти?
Автономія стосується визначення форми навчання, розробки та введення освітніх програм, присудження ступенів вищої освіти, надання додаткових навчальних послуг тощо.
Розширення автономії університетів – це позитивне явище в освіті, адже на європейському ринку університетів є конкуренція за абітурієнта і студента. Стоїть питання, а як, власне, дана автономія проявиться в українській системі освіти?
В
умовах зниження цінності диплома вищої освіти та корупції на всіх рівнях у ВНЗ,
керівництво університету, навіть володіючи автономією, щодо визначення системи
навчального процесу, скоріше за все не захоче змінювати систему освіти в
університеті у відповідності до
стандартів болонського процесу. Тому більшість університетів не введуть
вільного вибору предметів особисто кожним студентам, не змінять систему
формування навчального розкладу студентам, не введуть кредитні стандарти, які дозволять
студентам вивчати предмети у різних університетах і простою процедурою
перерахування, а лише юридично зафіксують їх на папері.
Тернопіль – місто з
найбільшою кількістю студентів на душу населення (за дослідженням журналу Форбс
«Найкращі міста для життя»). Це свідчить про великий потенціал Тернополя у
освітньому науковому рівні. Окрім того, Тернопіль є містом, яке можна зробити
тестовою площадкою для впровадження нових принципів у освіті.
Потрібно
перетворити дану кількість у якість та збільшити ефективність використання
цього потенціалу. Зміни ці неможливі без успішна співпраці між студентськими
самоврядуваннями та адміністраціями ВНЗ та самого бажання студентів змінити щось у своїй освіті.
Для знаходження
точок співпраці та для розробки механізму реформування освітнього процесу у
Тернополі буде проведено міжнародний освітній форум, де будуть
розглянути такі основні пункти:
1. Вивчення закордонної практики та принципів побудови освітньої
системи
2.
Визначення проблем України
3.
Розробка механізмів перебудови освіти
4.
Виконання перебудови
В цілому, від рівня освіти у
місті залежить його подальший розвиток і розбудова, тому зміни у цій сфері є
необхідними.
Немає коментарів:
Дописати коментар